A régi-új metró kocsik

https://zarojel.hu/bkv-nehez-az-utasforgalmat-fenntartani/

Nem jött be az orosz metrókocsik felújítása, az állítólag renovált szerelvények a mai napig parkoló pályán vannak. Úgy tűnik, maradnak a matuzsálemek, így a BKV szervezésében a vizes világbajnokságra érkezők egyben katasztrófa turistákká is válnak.

A régi-új metró kocsik

1 milliárd forint kötbért követel a BKV a “felújított” orosz metrókocsik gyártójától. A BKV azt ígérte, hogy a múlt héten újra forgalomba állnak a fehér szerelvények, miután a bagatellnek mondott kábelhibát kijavították, de a közlekedési hatóság továbbra sem zárta le a vizsgálatát.

Most is csak 25-30 éves kocsik viszik az utasokat a 3-as vonalon. Ez azért is kellemetlen, mert két nap múlva kezdődik a vizes világbajnokság és a metróval lehet legegyszerűbben megközelíteni a Duna Arénát.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatójától hallhattuk a hét viccét:

” Nem küldünk ki javításra több metrószerelvényt azért, mert minél több szerelvény lesz felújítva, annál nehezebben fogjuk fenntartani az utasforgalmat, hogy ha nem áll be az új szerelvényeknek az üzembiztonsága”

Értik, ugye? Nem adjuk orosz kézbe a régen elavult, itthon bütykölgetett kocsikat, mert akkor biztosan nem közlekedhetnek! Brávó!

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint:

” A 29 régi szerelvénnyel nagyon nehezen teljesíthető a megnövelt utasforgalom okozta rendkívüli feladat.”

Az orosz csodakocsikat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium alá tartozó Közlekedési Hatóság vizsgálja. Egyelőre nem adtak tájékoztatást, hogy mi a konkrét baj, és mikorra várható, hogy beállnak a csatasorba a fehér szerelvények.

cikkfeltöltő: 
GB