Letiltották a gyerekeket a kedvenc metrózó helyükről

https://index.hu/belfold/budapest/2019/05/03/4-es_metro_elejen_utazas_letiltottak_a_gyerekeket_a_kedvenc_metrozo_helyukrol/

6D48312F-D470-40F5-829A-355BD0A70295

Szomorúak a 4-es metrón közlekedő gyerekes szülők és gyerekek, hiszen a vezető nélküli szerelvények fő attrakciója, a letakart vezetőpulton üldögélés és az alagút bámulása tilos lett: a BKV tiltó matricákat helyezett ki a burkolatokra.

Hogy ez mennyire fájhat, egy szülő lapunknak küldött leveléből nagyon jól kiviláglik: 

A 4-es metró szerelvényein eddig 5 éves kisfiammal örömmel vártuk az utazást. Amióta nincs vezető és ki lehet látni a vezető fülke helyén, óriási élménnyel gazdagodott, hiszen fel tudtam ültetni a vezetőpult tetejére a burkolatra, és eljátszhatta, hogy ő vezeti a metrót. Mivel nem a vonal közelében lakunk, idén először mentünk arra, és szomorúan tapasztaltuk hogy tiltó matricák kerültek kihelyezésre ezzel hazavágva az egész élményt.

– írta olvasónk.

Megkerestük a BKV-t, hogy miért tették ki a tiltó matricákat, ha korábban kiülhettek a gyerekek az ablakba. A cég válasza szerint az M4 szerelvényein a vezetőpult-takaró burkolaton a tiltó matricák előtt sem lehetett gyermeket utaztatni. Az állomásokon szolgálatot teljesítő biztonsági őrök –amennyiben észlelték – eddig is kérték a kísérő felnőttektől a gyermek levételét. 

A BKV szerint ugyanis

A GYERMEK FELÜLTETÉSE A TAKARÓ FEDÉLRE SEMMIVEL SEM VESZÉLYTELENEBB, MINT BECSATOLT BIZTONSÁGI ÖV NÉLKÜLI UTAZTATÁSA EGY GÉPKOCSI ELSŐ ÜLÉSÉN: A JÁRMŰ HIRTELEN FÉKEZÉSEKOR A GYERMEK KÖNNYEDÉN ELŐREBUKHAT ÉS FEJE A SZÉLVÉDŐ ÜVEGBE CSAPÓDHAT, MÍG LÁBA A PULTFEDÉL ÉS A SZÉLVÉDŐ KÖZÉ SZORULHAT. MINDKETTŐ SÚLYOS SÉRÜLÉSEKET EREDMÉNYEZHET.

A matricákat végül azért tették ki, hogy a balesetveszélyes magatartás tiltása mindenki számára nyilvánvaló, egyértelmű legyen.

0553BAD3-A259-490F-B1D4-3D176C4FBC07

Fotó: Huszti István / Index

Arra a kérdésre, hogy legalább a vészkijárat melletti homályos üveget miért nem cserélik ki (mert úgy a gyerekek legalább ott kiláthatnának), a BKV azt válaszolta, hogy a vonatok homlokfali, biztonsági menekítőajtóit a működtető szerkezeti egységek védelme érdekében látták el az opálos, plexi alapanyagú, íves védőburkolattal. Ennek cseréjét nem tervezik.

Mindennek ellenére, olvasónk szerint a nürnbergi vagy a lille-i automata metrónál meg tudták oldani, hogy a gyerekek kilássanak elöl.

MI A VÉLEMÉNYE? SZAVZZON!

  • Szegény gyerekek, ez túlzott óvatosság a BKV részéről
  • A vezetőpult nem gyermekülés, ha le van takarva, ha nincs
  • Szereljenek fel a pultra gyerekülést

 

(Borítókép: 4-es metró vezető nélküli fülkéje. Fotó: Huszti István / Index)

cikkfeltöltő: 
GB