Lenyúlta a fideszes ötletet a momentumos vezetésű kerület, a fideszessel aztán kiszúrtak
https://index.hu/belfold/2021/08/08/kiserleti-parkolokat-kapnak-a-terezv...
2014-óta már több mint 200 új parkolóhelyet hoztak létre, a mélygarázsokban biztosított ingyenes parkolóhelyet pedig közel 300 belvárosi lakos vette igénybe, ám ez csak a kerület vezetésének szándékát fejezi ki, a parkolási gondokra nem jelentett megoldást.
Szentgyörgyvölgyi Péter 2020 novemberében küldte el ötletét Karácsony Gergely főpolgármesternek, kérve, hogy tűzze a Fővárosi Közgyűlés napirendjére a javaslatát. Azt szerette volna elérni, hogy a fővárosi parkolási rendelet módosításával a budapesti polgármesterek az általuk vezetett kerületek lakosai számára kizárólagos várakozóhelyeket jelölhessenek ki. A Főváros vezetése a kezdeményezést jogszabályi hivatkozásra tekintettel napirendre sem tűzte.
Bár a Közgyűlés nem vette napirendre Szentgyörgyvölgyi Péter javaslatát,
HASONLÓ NEHÉZSÉGGEL SZEMBESÜLVE, TÖBB SZOMSZÉDOS KERÜLET, AZ V. KERÜLETI ÖTLET ALAPJÁN ELKEZDETT FORGALOMTECHNIKAI TERVEKET KÉSZÍTTETNI ARRA, HOGY SAJÁT LAKOSAIT KIZÁRÓLAGOS VÁRAKOZÁSI LEHETŐSÉGHEZ JUTTASSA.
Az V. kerülethez hasonlóan a VI. kerület biztosan -, és úgy tudjuk, a VII. és a XIII. kerület is - forgalomtechnikai tervet nyújtott be jóváhagyásra a fővárosnak.
Technikailag a Budapest Közút Zrt. jogosult parkolókat kijelölni, azonban ezt csak tulajdonosa, a Fővárosi Önkormányzat, és a BKK, mint stratégiai közútkezelő jóváhagyásával teheti meg. A Közútkezelőnek is elküldött felvetésére Szentgyörgyvölgyi Péter polgármester épp a múlt héten kapta kézhez a cég igazgatójának válaszát. Ebben Szőke Gábor vezérigazgató arról tájékoztatta, hogy nem a (fideszes vezetésű) V. kerület, mint ötletgazda, hanem a momentumos VI. kerület kapta meg a kétségtelenül formabontó parkolási javaslat kísérleti megvalósításának lehetőségét. Az indoklás szerint Terézvárosban a „mintaterületen a kizárólagos lakossági várakozóhelyek aránya egy-egy utcában maximum 30 százalék, míg az V. kerületre benyújtott tervekben számos helyen az 50 százalékot is meghaladta.”
A VI. kerületi önkormányzat tavaly tavasszal kezdte meg az egyeztetéseket, közlésük szerint mind a főváros, mind a környező kerületek támogatták az elképzeléseiket. A Fővárosi Önkormányzat döntése szerint ilyen kizárólagos parkolóhelyeket csak ott lehet kijelölni, ahol mikromobilitási pontok is létesülnek, így első körben Belső-Terézvárosban lesznek kizárólagos parkolóhelyek. Ezeket
A PARKOLÓHELYEKET TÁBLÁK FOGJÁK JELEZNI, A KÉT HÓNAPOS PRÓBAIDŐSZAK UTÁN PEDIG FELFESTÉS IS MUTATJA MAJD AZ ASZFALTON, HOVA ÁLLHAT CSAK KERÜLETI, ÉVES PARKOLÁSI ENGEDÉLLYEL RENDELKEZŐ AUTÓS 18-TÓL REGGEL 7 ÓRÁIG.
A parkolóhelyek kialakítása két ütemben zajlik majd, összesen 405 kizárólagos parkolóhelyet jelöl majd ki a VI. kerületi önkormányzat a terézvárosi lakosok számára. A tesztidőszak szeptemberben startol.
A kizárólagos parkolóhelyeket hosszú távra tervezik, a cél az, hogy a jövőben Terézváros egész területén kijelölhessenek ilyeneket, illetve bővíthessék ezek funkcióit, például carsharing parkolók és időszakos koncentrált rakodóhelyek létrehozásával.
Szentgyörgyvölgyi Péter szerint ugyanakkor érthetetlen, hogy a Budapest Közút által, a VI. kerületben megvalósítandó mintaterületre miért nem vonatkoznak a Közgyűlési előterjesztésének elutasítására indokul szolgáló szabályok.
Amíg kiderül, hogy hosszabb távon életképes e a koncepció, illetve, hogy mely kerületek kaphatnak védett parkolási területeket, addig is Belváros-Lipótváros vezetése a saját fejlesztésű Parker okosparkolási rendszert ajánlja a kerületiek figyelmébe. Ez az az applikáció, amely célirányosan a szabad parkolóhelyre vezeti a kerület utcáin bolyongó autósokat.