Lángvágóval vágták szét a metróalagútban karambolozó vonatot

https://index.hu/belfold/budapest/2018/02/07/metroalagut_karambol_langvago/

Újabb részletek derültek ki a 2-es metró alagútjában ütköző karbantartó szerelvény balesetéről. Előállították a mozdonyvezetőt és a tolatásvezetőt.

Mint arról beszámoltunk, nem járt délelőtt 10-ig a 2-es metró az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között, mert kora hajnalban az M2-es metróvonalon szolgálatot teljesítő két szolgálati vonat ütközött a Blaha Lujza téri megállónál, az ütközés során a pótkocsik kisiklottak.

A VEKE úgy tudja, hogy éjszaka karbantartás során egy dízelmozdony, amely négy úgynevezett pőrekocsit tolt maga előtt, nem a menetrend szerinti irányban haladt az alagútban. Az Örs vezér teréről a Blaha Lujza térig kellett volna menniük, de ott valamiért nem álltak meg, és továbbmenve az alagútban belecsattantak a Blaha Lujza tér és az Astoria között álló karbantartó vonatba. Ez utóbbi egy személyvagonból és egy tehervágány-gépkocsiból állt.

Szolgálati dízelmozdony a metróban (illusztráció) - Vörös Attila (iho.hu) fotója

Szolgálati dízelmozdony a metróban (illusztráció) - Vörös Attila (iho.hu) fotója

A VEKE Facebook-oldalán megjelentek szerint az ott karbantartást végző munkások és vonatszemélyzet szerencsére észlelték, hogy a dízeles szerelvény jön pedig nem kellene, és időben ki tudtak ugrani, így senki nem sérült meg. A csattanásban viszont mind a négy pőrekocsi és a személyvagon úgy összetört és összegyógyult, hogy lángvágóval kellett őket szétszedni. 

Ez még nagyjából reggelre meg is lett volna, és a reggeli csúcsra felszabadították volna a pályát, de a rendőrség értesült az ügyről és nagy erőkkel kivonult helyszínelni. Az éjszakás műszakot még mindig nem engedték haza, mindenkit kihallgatnak. Annyit lehet tudni, hogy a dízeles szerelvényt vezető mozdonyvezető és felettese, a vonatot vezető tolatásvezető elismerte a felelősségét a balesetért. 

Mi az a szolgálati vonat?

A szolgálati vonatot éjszakai karbantartásra használják a metróalagutakban. Szerszámokat, alkatrészeket, karbantartáshoz szükséges anyagokat szállít. Általában dízel, azaz az elektromos hálózattól független üzemű.

Mindkettőjük mulasztása igen súlyosnak számít, akár Btk-s ügy is lehet belőle. A baleset további körülményeit az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálja. A rendőrség közleménye szerint egy fő könnyebb sérülést szenvedett, két főt pedig (nyilván a tolatásvezetőt és a mozdonyvezetőt) pedig előállítottak. A vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt büntetőeljárást indítottak, írja a VEKE.

cikkfeltöltő: 
GB