Elindulhat a parkolási reform Magyarországon?

Hosszú perceken át bolyongani az utcán, szabad parkolóhelyet keresve - idegőrlő tud lenni, pláne, ha időre kellene odaérni valahová. Többek között erre a problémára nyújt megoldást az EPS Global Zrt. okos parkolási rendszere, amely egyelőre két kínai városban üzemel, és hamarosan megkezdi működését a harmadikban is. A cég Magyarországon is megkötötte első szerződését, Hévízen építik majd ki a rendszert. Több önkormányzattal is tárgyalnak, az ügyvezető optimista: lát rá esélyt, hogy a jövőben Magyarországon is változik a jelenleg kissé kaotikus parkolási helyzet.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210615/elindulhat-a-parkolasi-reform...

Az Európai Unió felmérése szerint az EU-s nagyvárosokban egy parkolási esemény átlagos időtartama 8 perc, amelynek legnagyobb része a parkolóhely kereséssel eltöltött idő.

AMENNYIBEN EGY AUTÓVEZETŐ CSAK KÉTSZER PARKOL EGY NAP, AKKOR ÁTLAGOSAN EZZEL 16 PERCET TÖLT EL NAPONTA, AMIVEL ÉVENTE NÉGY TELJES NAPNYI IDŐT VESZÍT EL AZ ÉLETÉBŐL.

Egy magyar cég, az EPS Global erre a problémára kínál megoldást okos parkolási rendszerével. A céget 2012-ben alapították és az első perctől fogva külföldi megvalósításban gondolkoztak. Ennek oka Gyarmati Zoltán, az EPS Global Zrt. ügyvezetője szerint az, hogy sokkal nehezebb egy már meglévő, régóta üzemelő rendszert modernizálni – például Budapesten, ahol a parkolóautomatás rendszer működik –, mint kiépíteni az okos parkolási rendszert a nulláról. Kínára esett a választás, ahol – ahogy Gyarmati fogalmaz – parkolási káosz uralkodik, miközben az országban 250, egymilliónál nagyobb lélekszámú város van, vagyis bőven van piaci lehetőség.

Kínában nem volt konkurens cég, amelyik egy komplett parkolási rendszert kínált, és ha szükséges, finanszírozta és üzemeltette is volna azt az önkormányzatok számára

– mondta Gyarmati, hozzátéve, Kína mellett szólt az is, hogy a rendszer megvalósítása jelentős beruházást igényelt a cég részéről, és egy kisebb piacon mindez nagyon lassan térült volna meg, Kínában azonban sok lehetőség rejlik. Jelenleg a félmilliós Jangcsungban és a négymilliós Csifengben üzemel a rendszer, előbbi település önkormányzatával 20, utóbbival 25 évre szóló határozott idejű koncessziós  szerződést kötöttek, a két kínai városban az okos rendszerrel kialakított közterületi parkolóhelyek száma pedig a jövőben meghaladja majd a 30 ezret.

(...)

 

cikkfeltöltő: 
GB

Választás

Régiónként bemutatjuk az előválasztáson induló ellenzéki jelölteket, a köztük zajló csatákat. Sorozatunk ötödik része a nyugtat-dunántúli versengésről szól.
2021.szeptember 21.
Egymondatos közleményt adott ki a Fidesz az ellenzéki előválasztás leállásval kapcsolatban. Az MTI országos sajtószolgálatához eljutatott közlemény egészen pontosan így szól:
2021.szeptember 19.
A NER rendszerének lebontásában, a fideszesek felelősségre vonásában, és a korrupciós ügyeken meggazdagodottak elszámoltatásában mind egyetértettek az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek első tévévitájukon, még ha máshogy is közelítenék meg mondjuk az adórendszer vagy a jogállam reformját. Igazi vita csak Hadházy Ákos és Tóth Csaba zuglói képviselőjelöltek támogatása körül alakult ki.
2021.szeptember 13.
Nagyon fontosak a jelöltek, nagyon fontosak a jelölőszervezetek, de sokkal fontosabb az előválasztás demokratikus tisztessége – mondta Magyar György. Az ellenzéki előválasztásban közreműködő Civil Választási Bizottság elnöke beszélt a kampány menetrendjéről, az egyjelöltes választásról, és arról is, van-e jogi alapja az előválasztásnak.
2021.szeptember 11.
Az előválasztás első fordulóját szeptember 18. és 26. között tartják.
2021.szeptember 10.
Hétfőn délelőtt 10 óráig adhatták le az induláshoz szükséges aláírásokat az ellenzéki előválasztás miniszterelnök-jelöltjei. Legalább húszezerre volt szükség, Pálinkás Józsefen kívül mindenkinek sikerült összegyűjtenie.
2021.szeptember 7.
Az MSZP szerint „jobbikos agyszülemény” a kooperáció.
2021.szeptember 3.