Budapesti útdíjat javasol a Levegő Munkacsoport

A tehergépkocsikra az ország nagy részén már ma is érvényes útdíjrendszer kiterjesztését javasolja a civil szervezet a főváros területére és személyautókra. Kevesebb lenne a dugó, a szmog, a betegség és még a szegények is jól járnának.

https://nepszava.hu/3123470_budapesti-utdijat-javasol-a-levego-munkacsoport

Minden személy- és tehergépkocsira kiterjedő budapesti útdíj bevezetéséért indít petíciót a Levegő Munkacsoport. A civil szervezet a teherautókra, 7100 kilométernyi hazai országúton jelenleg is érvényes kilométer- és szennyezésarányos útdíjat terjesztené ki a fővárosra, illetve személygépjárművekre. A főváros rossz levegője – így jórészt a gépjárműközlekedés – évi mintegy 2500 lakos idő előtti halálához 200 ezer megbetegedéshez - például szív- és keringési elégtelenséghez, asztmához és tüdőrákhoz - vezet. Az okozott környezeti és egészségi kár évente több mint ezermilliárd forint. A városi útdíj átgondoltabb autóhasználathoz vezetne, megszűnnének a dugók, élhetőbb lenne a környezet és kevesebben betegednének meg – idézik Lukács András elnököt. A fővárosi útdíj a tehergépkocsiknál már bevett gyakorlat mintájára a megtett út hosszától, a jármű levegőszennyezési tulajdonságaitól, tengelyterhelésétől és az útvonaltól függne. Éjszaka alacsonyabb lenne a tarifa. A díjbevételt részben visszajuttatnák a rászoruló budapestieknek, részint a gyalogos-, kerékpáros- és egyéb, környezetkímélő közlekedési módok feltételeinek javítására fordítanák. A petícióban arra kérik a főváros vezetését, hogy első lépésként készíttessen megvalósíthatósági tanulmányt a témáról. A hazai közlekedés a kormány saját számításai szerint is évi 3 ezer milliárddal terheli a többieket, de léteznek ennél vérmesebb számítások is – hívja fel a figyelmet hétfői tanulmányában a Levegő Munkacsoport. Legalább ennyit nem térítenek meg tehát a közlekedés résztvevői. E külső költségek főképp egészségügyi kiadásokban, kiesett munkaidőben, vagy akár az aszály miatt megnövekedett élelmiszerárakban jelentkeznek. A KSH alapján arra jutnak, hogy Magyarországon a legtöbbet a leggazdagabbak költenek személygépkocsira. Közvetett támogatásuk szintén hasonló arányban oszlik meg. Ha e költséget beépítenék az árakba és - a leggazdagabb 20 százalék kihagyásával – visszajuttatnák a lakosságnak, évente mindenki 325 ezer forintot kapna - írják, hozzátéve, hogy ez a vagyonosok számára sem jelentene elviselhetetlen terheket. A külső költségek beszedésére üzemanyagadó-emelés helyett az elektronikus útdíjat javasolják.

cikkfeltöltő: 
GB

Választás

Márki-Zay Péter, a hatpárti ellenzéki miniszterelnök-jelölt arról is beszélt, hogy árulók vannak a soraikban, és ő tudja, kik azok.
2021.december 23.
Új kutatócéggel dolgozunk” – mondta a Magyar Hangnak Márki-Zay Péter, annak apropóján, hogy december 15-én egy igencsak kellemetlen tartalmú közvélemény-kutatás szivárgott ki a sajtó felé az ellenzéki összefogás népszerűségéről.
2021.december 22.
Bejegyzés alatt áll Gattyán György pártja, a hivatalos bírósági nyilvántartásban már szerepel a Megoldás Mozgalom. A milliárdos pénteken az Egyenes beszédben jelentette be, hogy aktivizálják a párt tevékenységét. Az ellenzéki összefogás tagjai egységesen úgy vélik: Gattyán György indulása csak a Fidesznek jó. Az ATV Híradó riportja.
2021.december 20.
Budapesten, valamint a 23 megyei jogú város közterein, de az összefogásban részt vevő pártok irodáiban is le lehet adni a szignókat.
2021.december 15.
Az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje utcafórumot tartott Székesfehérváron, ahol többek között kijelentette, rendkívül gátlástalan ellenféllel állnak szemben.
2021.december 12.
„Valami megmozdult. Valami, ami túlmutatott a centrális erőtéren és az egymást taposó pártokon, a médiapolitizáláson, a szekértáborokon és a megosztottságon. Szimbólumok jelentek meg, ötletek, tervek és programok kerültek bemutatásra, értelmes politikai viták zajlottak, önkéntesek és aktivisták ezrei dolgoztak az utcákon, pozitív üzeneteket, politikai gesztusokat, elismerést és együttműködést láthattunk, ami vonzotta a választókat is.”
2021.december 9.
Noha az előválasztás alatt komoly összetűzéseik voltak, a volt kormányfő most megvédte a főpolgármestert.
2021.december 2.
Csak egy jós tudná megmondani, milyen hatással lesz a jövő évi országgyűlési választásokra a koronavírus-járvány miatt 2022. június elsejéig meghosszabbított veszélyhelyzet. Erről is beszélt a Hírklikknek Tóth Zoltán választási szakértő, aki szerint igaz a kormány érvelése, hogy nincs akadálya a választásnak, de ez akár egyetlen éjszaka alatt is változhat, ha a Fidesz úgy akarja. Erre minden jogalkotási lehetőségük megmaradt, akár az Alaptörvényt is módosíthatják az ügyben – tette hozzá. Úgy fogalmazott, pillanatnyilag beláthatatlan, mit fognak tenni.
2021.november 28.
Alapvető kérdés, hogy továbbra is egy egyre zártabb, vagy pedig egy nyitott társadalomban fogunk élni, a társadalmi fejlődés mintája nyugati, vagy keleti lesz, s a mindent központosító rendszert erősítjük-e meg, vagy visszaadjuk az intézmények autonómiáját.
2021.november 21.
Márki-Zay Péter azt mondta az ATV-nek, hogy:
2021.november 17.