3-as metró: négy új állomás tervezésére írtak ki pályázatot

Korábbi cikkek a témában:

A szakértő szerint kizárt, hogy meglegyen 2019-re a 3-as metró felújítása

Ismét kitolta a BKV a 3-as metró felújítására kiírt közbeszerzés határidejét

A 3-as metró Káposztásmegyerig történő megújításában ugyan sokan nem hisznek már, hiszen évtizedek óta ígérgetik. Most viszont mégis elkezdődött valami: a BKK 3 milliárd forintért közbeszerzést hirdetett négy új metróállomás megtervezésére - írja a Magyar Építők.

A pályázatot a Főmterv Zrt. és a Viköti Kft. nyerte, ezeknek a cégeknek két felszíni és két felszín alatti új állomást kell előkészíteniük, valamint az  engedélyes és a kiviteli tervet is el kell készíteniük. 

A metrót a tervek szerint északi irányban egészen Káposztásmegyerig építik tovább. Ennek során:

  • 4,9 kilométernyi kétvágányú metrópálya épül;
  • négy új közbenső állomás jön létre, két felszíni és két felszín alatti;
  • kiépül egy karbantartó, takarító járműtelep

A váci vasútvonalon fekvő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is kiépül egy metrómegálló. Ehhez kapcsolódva a közbeszerzés egy P+R parkoló létrehozását és villamos pálya korrekcióját irányozza elő.

A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lesz, a Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épül ki, mely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait.

Ehhez többek közt:

  • elbontják a villamos pályáját és végállomását;
  • kiépítik a metró végállomását;
  • egy új autóbusz végállomást;
  • egy új vasúti megállóhelyet (miután jelenleg Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között nincs megállója a vonatnak);
  • valamint P+R, B+R parkolókat építenek.

A beruházás magában foglalja a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található - írja a lap.