Évekbe telik majd a vasúti és a buszos menetrend egységesítése

A tervek szerint egyfajta jeggyel és bérlettel lehet majd közlekedni a vonatokon és a buszokon is.

https://magyarnarancs.hu/belpol/evekbe-telik-majd-a-vasuti-es-a-buszos-jegyrendszer-ertekesitese-131553

Egységes jegyrendszerről, teljes tarifaközösség kialakításáról, egyszerűbb, átláthatóbb, fenntarthatóbb díjszabási rendszerről beszélt Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója MTI-nek adott interjúban

Ahogy mi is megírtuk, a július 15-től az állami tulajdonú Volánbusz Zrt. feletti tulajdonosi jogokat a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter átadta a MÁV Zrt.-nek.

Homolya Róbert elmondta: az egységes stratégiai irányítás több mint 55 ezer munkavállalót érint, és magában foglalja a teljes közösségi vasúti és közúti személyszállítást. Hozzátette, hogy ez a vállalati együttműködés első lépése, a cél a MÁV és a Volánbusz további integrációja. Kiemelte: a kormányzati politikában a közösségi közlekedés gerince a vasút lett.

Az elnök-vezérigazgató a legfőbb teendő azon szinergiák azonosítását nevezte, amelyekkel azonnali hatékonyságnövelést tudnak elérni, például az egységes vasúti és buszos menetrend kialakítása. Hozzátette, hogy ez hosszú folyamat lesz: "Az, hogy minden szinergiát megtaláljunk, és minden párhuzamot megszüntessünk, évek kérdése."

A másik kiemelt feladatnak nevezte Homolya Róbert az egységes jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint felület kialakítását, elmondása szerint ebben már lehetnek eredmények 2020-ban.

A végső cél a teljes tarifaközösség kialakítása, erre javaslatokat fognak kidolgozni a szakpolitika részére, közlése szerint az év végétől folyamatosan. Terveik szerint 2021-re kész lehet az az átfogó javaslatcsomag, amely a kormány általi elfogadást követően vezethető be.

Teljesen új lesz a magyar közösségi közlekedésben az, hogy egyfajta bérlettel, illetve jeggyel valamennyi állam által finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni.

cikkfeltöltő: 
GB